"Lelke van itt minden könyvnek, minden kötetnek, amit látsz. Ott él bennük az írójuk lelke, és mindenkié, aki valaha is olvasta, élt, vagy álmodott velük."

READING IS SEXY

READING IS SEXY

Daniel Keyes - Szép álmokat, Billy!

2010. augusztus 11. - Makranczos

Az ötödik Sally után mindenképpen szerettem volna még Keyes-től olvasni. Mivel sajnos a Virágot Algernonnak nem kapható, így egy másik, igaz történeten alapuló regényét vettem magamhoz.

Billy Milligant három nő megerőszakolásának vádjával letartóztatják. Egy kirendelt pszichiáternek elárulja "magát", vagyis, hogy bizonyos esetekben emlékezet-kiesése van. Jobban megvizsgálva kiderül az orvosok és a védői számára, hogy Billy többszörösen hasadt személy. Minden egyes egyénisége különböző, és sokáig egymásról sem tudnak. Hogy mindez igaz lehet-e? Csaló vagy áldozat ő? Át lehet verni az összes neves amerikai pszichiátert? Felmenti a kórképe az elkövetett bűncselekmények alól?

Daniel Keyes szerintem nagyon jól ír. Igaz történet lévén meg lehetett kötve ugyan a keze, de még így is tökéletes műgonddal adja elő a történteket. Billy életrajzából egy tragikus sorsú ember rajzolódik ki előttünk. A nem elfogult emberek maximálisan rokonszenvezhetnek vele. Látványosan jelennek meg a különböző személyiségek, nekem főként Ragen volt a legegyedibb. Aki alapvetően nem hisz a tudathasadás létezésében, nem tudja átérezni milyen lehet az, amikor az ember nem ura a szellemének, amikor kiesik az idő, és nem várt bonyodalmakba keveredik. Én bizony nem irigykedem. A könyv vége rendkívül megható, nyitva hagyva Billy életrajzának további részleteit, melyeket vélhetően a folytatásból tudhat meg az olvasó.

Egy valami azonban nem hagy nyugodni. Nekem valahogy nem volt annyira felemelő, mint Az ötödik Sally. Túl sokban hasonlít rá. Vannak akik pont, hogy különbözőnek tartják a két művet (persze az alapszituációt leszámítva), de valahogy nekem mégsincs az az agyeldobós érzésem mint akkor. Lehet, ha a Szép álmokat, Billy!-t olvasom előbb, most más lenne a felállás.

Mindentől függetlenül egy tényleg megható, tényszerű, és nem utolsó sorban megtörtént esetet feldolgozó könyv. Mivel ugye nem tudunk meg mindent, így mindenképpen el kell olvasnom a Billy Milligan háborúit is. Annyi baj legyen. Hamarosan kezdem is.

 

Ui.: Ennyi elírást, hibát én még nyomtatva nem láttam könyvben. Jó lenne odafigyelni erre, főként ilyen árak mellett.  

A bejegyzés trackback címe:

https://adamolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr192215390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása