"Lelke van itt minden könyvnek, minden kötetnek, amit látsz. Ott él bennük az írójuk lelke, és mindenkié, aki valaha is olvasta, élt, vagy álmodott velük."

READING IS SEXY

READING IS SEXY

Alain Robbe-Grillet - Érzelmes regény

Bejegyzés alcíme...

2012. augusztus 07. - Makranczos

images_3.jpgNem tudom milyen indíttatásból, de kitaláltam, hogy bizony erotikus könyvet akarok olvasni. El is kezdtem a neten böngészni, végül egy ötös ajánlót találtam, és a felsoroltak között az Érzelmes regény volt a legsejtelmesebb, már-már baljóslatú. Megvéve a kötetet még érdekesebbé vált a történet, ugyanis nem csak egy átlátszó fóliába volt csomagolva, hanem a lapok külső szélei sem voltak perforálva, így egy közel húsz perces vagdosást követően kezdtem bele az olvasásba, ami majdnem 3 hétig tartott...

A történet egy 14 éves kislány fejlődését írja le, aki apjától tanult mindent: irodalmi műveltséget, szexualitást, kegyetlenkedést. A cím ellenére semmi érzelem nincs a sorok közt, helyette van pedofília, vérfertőzés, kínzások, testnedvek, gyönyörök és megannyi testiség.

Az előző bekezdésben jóindulatú voltam, hogy a történet kifejezést használtam, ugyanis ha valami, hát konkrét események nincsenek a műben, leszámítva egy gyerekvásárt és egy hajnalig tartó tivornyát. A történetnélküliség még nem is lenne baj, de nekem valahogy nem akart ez szólni semmiről. Értem én, hogy szexualitás, kifordított világ, felnőtteknek szóló tündérmese, válogatott ocsmányságok, szado-mazo jelenetek, de ez még mindig így egymás utánban nekem semmi. Nincs mondanivaló, mégcsak tanulság sem. Igazándiból megbotránkozni sem tudtam a 11-14 éves kislányok válogatott kínzőeszközökkel történő megpróbáltatásain. Egy idő után gondoltam majd elő jön belőlem az ösztönlény, és a különböző testnedvek patakokban való folyása valamit elindít bennem, de szimplán unatkoztam Talán ez az, ami a könyv legnagyobb hibája.

A helyenkénti irodalmi, történelmi utalások érdekesek, de egyben tökéletesen érdektelenek is. A könyv tagolásának semmi értelmét nem láttam. Az események folyamatosan ismétlődnek, minden harmadik oldalon megjelenik a korbács, a hátrakötözés, megbilincselés, tüzes vassal piszkálás, oralizálás, karóbahúzás. Biztos én vagyok alulművelt, de ebben semmi átvitt értelmet nem véltem felfedezni.

Nem haragszom én az íróra, sőt, rengeteg szinonímát tanultam az ánuszra és a vaginára. Régóta terveztem de Sade márkitól olvasni, azonban több helyen láttam, hogy Grillet regénye sok hasonlóságot mutat, így azt hiszem ezek után ő talán kimarad a bibliográfiámból.

Ui.: Az Érzelmes regény annyira tartozik az erotika műfajába, mint a Szerb film a vígjáték kategóriába. Ha valaki valamilyen listát állít össze, legalább olvassa el az abban szereplő könyveket.

A bejegyzés trackback címe:

https://adamolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr984700751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása