"Lelke van itt minden könyvnek, minden kötetnek, amit látsz. Ott él bennük az írójuk lelke, és mindenkié, aki valaha is olvasta, élt, vagy álmodott velük."

READING IS SEXY

READING IS SEXY

Christopher Moor - Biff evangéliuma

2010. április 25. - Makranczos

Kicsit besokalltam a krimikből, drámákból, szépirodalomból. Ennek eredményeként gondoltam megpróbálkozok egy vígjátékkal. Így esett a választás Biff evangéliumára. Hogy jól döntöttem, az nem kifejezés.

Jézus történeteit, tanításait mindenki jól ismeri. A gyerekkoráról azonban keveset tudunk. Ennek orvoslására egy angyal feltámasztja Biffet, hogy írja meg a saját evangéliumát. Ő volt ugyanis Józsua gyerekkori legjobb haverja. Így aztán egy szállodai szobában Biff, a maga sajátos stílusában beszámol közös élményeikről. Lehet nem véletlenül törölték az eddigi evangéliumokból?

Nem hittem volna, hogy könyvön lehet hangosan nevetni. Azt meg végképp nem, hogy ilyen mennyiségben. Biff karaktere hibátlan, de Jézus sem marad le tőle semmiben. A rengeteg mellékszereplő is tökéletesen van ábrázolva (Bertalan utánozhatatlan). Nem is szeretnék a történet részleteibe belemenni, mivel úgy gondolom, hogy ezt a könyvet tényleg midenkinek el kell olvasnia. Vallásra, nemre, korra való tekintet nélkül. Aki a Biff-ben leírt poénokat nem találja viccesnek, az csak egy savanyú barom lehet, már elnézést. Azonban nem szabad azt gondolni, hogy mindez egy Biblia, Tóra, buddhizmus, hinduizmus paródia lenne. Christopher Moore úgy tudott mosolyt csalni az arcomra, hogy nem kifordította az eseményeket, csak találékony módon feltárta az összes lehetséges helyzetkomikumot. Ami azért valljuk be, nem egy egyszerű feladat. A poénokon kívűl mély barátságnak lehetünk szemtanúi. Szerintem mindenki szeretne egy saját Biff-et magának.:)

Az a baj, hogy órákik tudnék mesélni Jozsó és Biff kalandjairól, élményeiről; kapcsolódjanak azok jetihez, teveszarhoz, ágyasokhoz, nyuszikhoz, teknősökhöz, gyógyításokhoz, leprásokhoz stb....

Szimplán kötelezővé tenném mindenkinek. Ennyi és nem több:)

Azért egy párbeszédet leírok, csakis magam miatt:

-Odanézz, Jozsó! A golyóit akarja nyalogatni. Mint Bertalan, a falubolondja otthon.Ez az én népem, Jozsó.Ez az én népem.Megtaláltam az otthonom.

Sajnos nem találtam meg.A fickó csak valami szellemi fegyelmi gyakorlatot végzett (a "jóga" ezt jelenti szanszkritül:fegyelem), és nem volt hajlandó tanítani engem, mert a szándékaim nem voltak tiszták, vagy mi a szar.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adamolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr431951357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása