"Lelke van itt minden könyvnek, minden kötetnek, amit látsz. Ott él bennük az írójuk lelke, és mindenkié, aki valaha is olvasta, élt, vagy álmodott velük."

READING IS SEXY

READING IS SEXY

Daniel Silva - A Moszad ügynöke

2010. július 19. - Makranczos

Anyukám ingyen (valami kedvezmény miatt) hozta el nekem Daniel Silva regényét. Bevallom, nem akartam volna elolvasni. Végülis más könyv híján kinyitottam A Moszad ügynökét. Jelenleg meg vagyok lepődve...

Gabriel Allon izraeli kémnek, titkosügynöknek, bérgyilkosnak és szabadidejében restaurátornak Amszterdamba kell utaznia, egy holland kém rejtélyes meggyilkolásának okán. Felgöngyölítve a szálakat egy végzetes terrortámadás előkészületeire bukkan Londonban, ahol nemsokkal később elrabolják az amerikai nagykövet lányát. Az izraeli ügynöknek vallási fanatikusok által, ártatlan emberek százainak halálát okozó terrotámadásokat, egy nő kivégzését, és saját életét is kockára kell tennie, hogy megállítsa az országokon és földrészeken is átívelni készülő intifádát.

Ez volt aztán a szórakozás. A történet 200 százalékon zakatol megállíthatatlanul, rengeteg főbb, és mellékszereplővel, ahogy fentebb írtam országokon, földrészeken át. Mondhatnám, hogy túl sok az összeesküvés, a szereplők nem elég kidolgozottak, de valahogy mindez A Moszad ügynökének esetében hidegen hagyott. Az elejétől a végéig magávalragadott. Imádtam a csavarokat, a történetvezetést, az akciókat, a párbeszédeket, a hősöket. Ami miatt pedig végképp beleszerettem, az a nemkevés mondanivaló terrorizmusról, dzsihádistákról, a közel-keleti folyamatos válságról, az amerikaiak szerepéről, az izraeli ügynökök talán nem is annyira fiktív ügyködésiről, hősiességről, bajtársiasságról.

Biztos vagyok benne, hogy az Izraellel szemben bármilyen irányban is elfogult olvasók már a cím alapján mágjára vetnék a művet. A Moszad tetteit, módszereit a valóságban el lehet ítélni, azonban számomra a terrorizmus sokkal kártékonyabb a világra nézve. Ártatlan emberek halálát okozni vallási megyőződésből pedig maga a társadalom tragédiája. Van egy rész a könyben, amikor Gabriel úgy jellemzi a vallási fanatikusokat, és a velük való párbeszédet, mintha azokkal kéne beszélni, akik állítják hogy a kettőször kettő az öt, és hogy a Föld lapos. Milyen igaznak tűnik ez nekem.

Jelenleg tényleg meg vagyok lepődve, mégpedig azon, hogy mennyire jól sült el a nem akart és várt könyv elolvasása. Várólistámra ezennel Daniel Silva összes itthon kiadott regénye felkerült.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adamolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr702162247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása