"Lelke van itt minden könyvnek, minden kötetnek, amit látsz. Ott él bennük az írójuk lelke, és mindenkié, aki valaha is olvasta, élt, vagy álmodott velük."

READING IS SEXY

READING IS SEXY

Chuck Palahniuk - Halálraítélt

2015. november 10. - Makranczos

Valami rejtélyes okból kifolyólag szeretem a trilógiákat. Kevésbé meglepő, hogy imádom a társadalomkritikus műveket. Az egyik kedvenc olvasmányom Palahniuk-tól a Kísértettek. Olvastam, és tetszett a Kárhozott. Mindezekből következően jöhetett a Halálraítélt.

Nem túl gyakori, hogy egy mű főszereplője egy halott. Márpedig Madison Spencer meghal a Kárhozott, Palahniuk előző regényének lapjain, majd pokolra jut, ahol viszont remek társaságba kerül. Főhősünk később visszatér e világra, és mivel egy kisebb műszaki hiba miatt nem tud időre visszatérni a pokolba, a purgatóriumba kerül. Madison Spencer, ez az agyonkényeztetett, elhízott, szüleinek csak kínos terhet jelentő teremtés ezután akaratlanul vallásalapítóvá válik; egy olyan hit apostolává, amelynek hívői egymás sértegetésében találják meg a boldogságot. És Madison szép lassan arra is ráébred, hogy neki kell a Jó és a Gonosz végső küzdelmében bíráskodnia...

e13513.JPGSzívem szerint nem írnék a könyvről, ugyanis csalódtam. Nem szeretek csalódni, főként nem olyan íróban, akiben bízom. Vagyis egészen eddig bátran nyúltam tőle bármihez, a Halálraítélt azonban valahogy félrecsúszott. Olyasmi csalódás, mint Ellis Amerikai psychoja.

Nagyon lassan haladtam vele, és a legtöbbször untam. A különböző testnedvek két soronkénti taglalása ásítást generált, és igen, sajnos nem jött át a fogyasztói társadalomnak az újabb seggberúgására tett kísérlete. Biztos én is betagozódtam, vagy talán tényleg túlzottan csapongó, összetákolt, mesterkélt Madison purgatóriumi története. A Kárhozott annak idején egy humorral átitatott, valódi kritika volt, élmény minden szava, ezzel szemben a Halálraítélt mintha vissza élne a kezdeti sikerrel. Oké, eddig is tudtam, hogy a világunk úgy szar, ahogy van, de azért kérem, segítsük feltárni a problémák okát, és könyörgöm, adjunk legalább valamicske megoldási javaslatot. Igen, valójában ez hiányzott nekem. Nem a happy end, hanem bizonyos alternatíva állítás. Ahogy Madison eldöntheti, hogy a Sátán, vagy Isten seggét rúgja szét, úgy az olvasónak is járna valamicske választási lehetőség.

Na jó, nem vagyok én olyan szőrös szívű, Mr. K. tényleg jó fej, meg persze a túlvilágról mindenki. Valójában Maddy-t is igen kedvelem, a szüleit pedig borzasztóan utáltam. Palahniuk rendkívül képszerűen ábrázol, amely nem kis élvezeti értéket ad a műveinek. Ugye nem csak nekem van olyan érzésem, hogy a könyvbéli Sátán alakját a South Parkból vette az író? :)

Mindent összegezve, igyekszem hamar túltenni magam ezen a kellemetlen élményen, és bízom benne, hogy az utolsó részre visszakapom az én nagyon is kedvelt írómat. Madison, remélem a végső csatában még véletlenül sem a Sátán ellen harcolsz majd :)

A bejegyzés trackback címe:

https://adamolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr798067732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása