"Lelke van itt minden könyvnek, minden kötetnek, amit látsz. Ott él bennük az írójuk lelke, és mindenkié, aki valaha is olvasta, élt, vagy álmodott velük."

READING IS SEXY

READING IS SEXY

Ruth Rendell - Sötéthez szokott szem

2012. november 19. - Makranczos

sötéthez.jpgRitkán esik meg velem, hogy utána olvasás nélkül vonz egy frissen megjelent könyv. A Partvonal Kiadó - nagy örömömre - útjára indította Pszichokrimi sorozatát, amelynek jelen képviselője megnyerő borítójával, baljós címével, és érdekesnek tűnő történetével sikeresen a kosaramban kötött ki. Vegyesek az érzéseim.

"Ahogy a legtöbb családnak, a Hillyardoknak is megvannak a maguk titkai. Az egyik a fiatal és gyönyörű Eden Hillyard halálához vezet…
Faith nagynénjét, Vera Hillyardot kötél általi halálra ítélik húga, Eden brutális meggyilkolásáért. Hogy miért tette? Ezt a kérdést a döbbenet közepette fel sem teszik. Faith évtizedekkel később egy újságíró kérésére kiforgatja a családi fiókokat, hogy együtt jöjjenek rá a miértre és a hogyanra. A nővérek, Vera és Eden kapcsolata mindig is amolyan se veled-se nélküled viszony volt, melyben a kísértés, a kapzsiság, a féltékenység és a szeretet elemei elegyedtek. Ráadásul ketten osztoztak egy súlyos titkon. És ahogy a tisztázó pillantás felfedi a részleteket, egyre világosabbá válik, hogy a teljes igazság az élőkre is kihatással lesz."

Ami tetszett:

Az írónő tökéletesen mutatja be a II. világháborús Anglia hétköznapjait, közelebbről a nők szerepét, megismertetve az olvasóval a korabeli szokásokat és elvárásokat. Nagyon jól van adagolva a feszültség, nem győztem előre lapozni, hogy derüljön már ki végre, mi is történt. Szerethető, jól körülírt karakterek lettek megalkotva. Szabályosan féltem Veratól.  Francis maga a megtestesült lázadás, minden és mindenki ellen. A könyv lezáratlan, az olvasóra van bízva, kinek hisz, és ki hazudik a történetben. Az írónő szinte szépirodalmi szókészlettel van felvértezve, minden leírt szó, mondat gyönyör a szemnek.

Ami nem tetszett:

Sajnos ennél a címszónál bőbeszédübbnek kell lennem. Tudom, nem baj ha a cím nem árul el sokat a történetből, azonban végigolvasva sem jövök rá, ugyan milyen és kinek a szeme szokott a sötéthez. Na de sebaj, a figyelmemet végül is felkeltette. A korabeli leírások, a családfa bemutatása bár élvezetes, kicsit vontatott, túl hosszúra nyújtott. Ez szintén nem lenne baj, csak nem igazán találtam ok-okozati összefüggést a végkifejletet tekintve. A könyvek lezáratlanságát szeretni szoktam, azonban krimik esetében kicsit furcsállom ezt a fajta megoldást. A könyv által körül járt "miért tette?"  kérdéskör így végül is nincs megválaszolva ,légüres térben hagyva a könyv valódi lényegét. Ezen kívül jó néhány logikátlanságot véltem felfedezni, például a rendőrség teljes hiányát, a hú de összetartó család problémák láttán való széthúzását. A Pszichokrimi műfajába sok minden belefér, azonban a Sötéthez szokott szem nekem valamiért nem illik ide. Robert Bloch Pszichoja tipikus ilyen mű, azonban Ruth Rendell könyvében kevés hangsúly van a lelki deformációk, a psziché változásainak bemutatásán. Ennek hiányában ugyanis egy családtörténetbe oltott gyilkosság az egész, nem több, és nem is kevesebb.

Egyszeri kikapcsolódásnak tökéletes, újraolvasása szinte kizárt. Nem bántam meg, hogy megvettem, azonban a Partvonal Pszichokrimi-sorozat új részeinek alaposabban utána fogok járni. Az irány - maga a pszichovonal-  tehát számomra nagyon kedves, a tartalom meg remélhetőleg változni fog.

A bejegyzés trackback címe:

https://adamolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr124914463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása