"Lelke van itt minden könyvnek, minden kötetnek, amit látsz. Ott él bennük az írójuk lelke, és mindenkié, aki valaha is olvasta, élt, vagy álmodott velük."

READING IS SEXY

READING IS SEXY

Jeffery Deaver - A koporsótáncos

2011. július 15. - Makranczos

Jópár éve már, hogy láttam a Denzel Washington és Angelina Jolie főszereplésével készült Csontembert, ami szerintem egy hibátlan krimi-thriller volt. Hát persze, hogy akkoriban nem tudtam, hogy bizony egy adaptációról van szó, így aztán miután megvilágosodtam, nem haboztam az írójától beszerezni egy másik történetet sem.

"A bűnügyi történet főszereplőjének, Lincoln Rhyme nyomozónak a neve bizonyára ismerősen cseng azoknak, akik olvasták a szerző korábbi műveit. A detektív ezúttal csak szellemi erejére támaszkodva vesz részt a bűnügy felderítésében, hiszen egy szolgálatteljesítés közben elszenvedett sérülés miatt lebénult, így a munka aktív részét szemrevaló segédje, Amelia Sachs végzi. A keresett bűnöző ezúttal egy sajnálatosan szorgos és ötletes sorozatgyilkos, aki boszorkányos ügyességgel változtatja külsejét, leszámítva a karján látható morbid tetoválást, amely a Kaszást ábrázolja, amint egy ifjú hölggyel tangót lejt egy koporsó előtt. Lincoln szinte biztos benne, hogy valahonnan ismeri a tettest, de vajon honnan? A fordulatos krimi végén egyebek között erre is választ kapunk."

Jó ideje ki voltam már éhezve egy jó kis nyomozós-sorozatgyilkosos krimire. Hát, bizony minden várakozásomat felülmúlta Deaver regénye. Szimpatikus szereplők, pörgő cselekmény, érdekes nyomozati technikák bemutatása, kellő oldalszám, és a végén a nem várt csavar. Ennyi és nem több kellett nekem.

Ha mégis hibát akarnék felhozni, talán az lenne, hogy ebben a könyvben mind a macska, mind az egér számomra már túl okos. Nem egyszer szisszentem fel, hogy na persze, ezt is számításba vette a gyilkos, meg persze, hogy erre is gondolt a nyomozó. Persze, vannak szuperintelligens emberek, akik számításba tudják venni az összes lehetőséget ami vár rájuk, de azért az ilyen elég ritka. Az olvasó kap hirtelen kettőt is.:) De valahogy mindez tényleg csak szisszenés, ugyanis baromi jól szórakoztat. Nem lepődnék meg, ha évek múltán meglenne Deaver összes műve.

Amelia Sachs szerepére tökéletes válaztás volt Jolie. Valahogy pluszt adott nekem az olvasáshoz, hogy arcot tudtam társítani a szereplőkhöz. Sajnálom, hogy Hollywood mostanában egyre kevesebb igényes, csavaros, hátborzongató krimit készít. Igény szerintem lenne rá. Na de ne legyen igazam, és győzzenek meg mondjuk A koporsótáncos megfilmesítésével.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adamolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr723069388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása