"Lelke van itt minden könyvnek, minden kötetnek, amit látsz. Ott él bennük az írójuk lelke, és mindenkié, aki valaha is olvasta, élt, vagy álmodott velük."

READING IS SEXY

READING IS SEXY

Könyvadaptációk 2010-ben

2011. január 02. - Makranczos

Arra gondoltam, ha már ott van a blog nevében, hogy Ádám néz, egy rendhagyó posttal kezdeném az évet. Ugyanis megnézve a bejegyzéseket egy, azaz 1 darab filmkritika szerűség jelent meg rajta. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem néztem filmeket, csak szimplán nem írtam róluk. Az ünnepek alatt átgondoltam ezt a dolgot, és arra jutottam, hogy nem rugaszkodok el a blog alapvetésétől, és minden évben legalább egyszer összegyűjtöm az adott évben látott filmeket, de csak azokat, amelyek könyvből készültek, vagy azokon alapulnak. Mivel a könyvek mellett nagyon sok filmet is nézek, így látható lesz, hogy olyan moviek is lesznek a felsorolásban, amit nem olvastam. A sorrend az teljesen random:

Sherlock Holmes (Guy Ritchie) - Már ennél a filmnél le kell írnom, hogy nem olvastam Sir Arthur Conan Doyle írásait, úgyhogy csak a filmre tudok hagyatkozni. Nekem nagyon tetszettek a korhű jelmezek, a korabeli London megjelenítése, és persze maga a törénet is rendkívül szórakoztató. Persze mindehhez kell egy Robert Downey Jr. A maga nemében kitűnő élmény.

Egek ura (Jason Reitman) - Szintén nem olvastam Walter Kirn regényét, azonban ennél a filmnél erősen belegondoltam, hogy az írott anyag is hasonlóan magas színvonalú lehet. George Clooney hozza a szerepét tökéletesen, kicsit olyan, mintha rá lett volna kitalálva a karakter. Ami viszont nagyon fontos, az a mondanivalója a filmnek. Gyökeret eresszünk, vagy maradjunk a levegőben?:) Nekem nagyon átjött.

Viharsziget (Martin Scorsese) - Már a Játék a könyvekkel bejegyzésemben írtam, hogy bizony Dennis Lehane adaptációja az idei kedvencem. Dicaprio tökéletes a szerepben, a képi világ hasonlóan erős a könyvben megjelenítetthez. A rendező nem változtatott semmit, sőt, még az álomjeleneteket is tökéletesen adaptálta. A kedvenc részem az, amikor a börtönjelenetben megjelnik a háttérben a felesége....Iszonyat komoly rész, kötelező látni mindenkinek. Ő az eddigi legjobb.

Komfortos Mennyország (Peter Jackson) - Nem olvastam a könyvet, de bár csak inkább azt tettem volna, ugyanis a Mennyországot abrázoló képi világon kívül igazán semmi nem ragadt meg bennem (mondjuk az gyönyörűre sikeredett). A karakterek nagyon gyengék, a történet kicsit bugyuta. Pedig igazán jó az alapsztori. Kár érte.

Az Út (John Hillcoat) - Cormac McCarthy-tól még semmit nem olvastam, azonban valahogy nekem a Nem vénnek való vidék sem érte el azt a szintet, hogy olvasni akarjam. Sajnos Az Út is ezen a szinten van nálam, persze itt éreztem azért, hogy a könyv mennyivel több, mélyebb lehet. Én szabályosan unatkoztam a film alatt. Persze lehet, hogy hangulatfüggő, de nekem ez akkor sem jött át.

Ha/Ver (Matthew Vaughn) - Képregényen alapul, de szerintem simán idefér, ugyanis nekem nagyon bejött. Iszonyat kemény akciók vannak benne, tökéletes, vicces karakterekkel karöltve, és nagyon komoly, ahogy a kislány lenyom minden rosszarcút. Oda meg vissza vagyok érte. Egyszer még képregényt is a kezembe kell vennem.

A tetovált lány (Niels Arden Oplev) - A svédek nem tököltek, két év alatt leforgatták Stieg Larsson Millennium-trilógiájának három részét. Az első számomra kicsivel csúszott csak le a Viharsziget miatt a dobogó első fokáról. Ugyanúgy nem vett el sok részletet a rendező az írott alapanyagból, sőt, a történetet megfejelte egy tökéletes Lisbeth Salanderrel. Noomi Rapace nagyon jól hozza a kissé beteg hacker szerepét. Imádtam.

A szellemíró (Roman Polanski) - Biztos vagyok benne, hogy a könyv hasonlóan magas színvonalú, mint a film. Polasnki rendkívül erős képeket használ, hiteles szereplőkkel, bár nálam Pierce Brosnan lassan a ciki kategóriája, de ezt a filmet még ő sem tudja lerontani. Nem túl gyors, de annál hatásosabb adaptáció, és ami üt, hogy mintha a rendezőről magáról is szólna, ugyanis a történet, és a bemutatáskor az ő élete is hasonló irányt vett.

Tolvajok városa (Ben Affleck) - Még friss az élmény, két hete sincs, hogy megnéztem volna, pont miután elolvastam a regényt, amiből készült. Be kell vallanom, hogy ez az egyetlen hibája Affleck rendezésének, ugyanis a könyv sokkal ütősebb, sokrétübb. Ha csak a filmet nézem, tökéletes kikapcsolódás, nagyon szép Boston alaprajzzal karöltve. Szinte megszeretteti a várost, és a benne élő embereket. Ami viszont nagy negatívum, az a film lezárása, ugyanis messze gyengébb a könyvnél, és nem a megjelenítés minősége miatt, hanem maga a törénet is máshogy végződik az írott anyagban. Szomorú vagyok emiatt, ugyanis körülbelül az utolsó 10 percet vártam a film alatt a legjobban....:(

Social Network - A közösségi háló (David Fincher) - A könyvet ebben az esetben nem is akarom elolvasni, ugyanis én tökéletesen megelégszem Fincher adaptációjának az eredményével. A másik ok, hogyha elolvasnám a könyvet, talán még a Viharszigetet is lemosná az élről. Ami még lényeges, hogy ez mint életrajz jó film, és nem mint facebook film.

+1 A tökéletes trükk (Christopher Nolan) - Bár nem 2010-ben adták a mozik, én idén olvastam a könyvet, és a filmet is csak most láttam, így joggal van itt. Nolan a tőle várható profizmussal állt neki Priest könyvének, azonban talán túl gyermeknek vette a nézőket. Folyamatosan utal a végkifejletre, még a poénokat is idő előtt lelövi, kicsit rontva a könyv által nyújtott mesteri tetőponton. Bár sok apróbb részletet kihagyott a könyvből, némely leírt tényeket meg is változtatott rendesen, ettől függetlenül rendkívüli élmény a film is, bár midenképpen előbb olvasni kell!

Ennyi lett volna 2010-ben az álalam megtekintett könyvből készült filmek sora. Zárásként egy videót rakok be a mostmár tavalyi év legjobb film zenéjéből.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adamolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr162553773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása